Είναι δύσκολο να γράφετε κατάλληλα κείμενα για τις ιστοσελίδες του website

Είναι δύσκολο να γράφετε κατάλληλα κείμενα για τις ιστοσελίδες του website

Έχουμε δει πολλές φορές σε ταινίες τον ήρωα συγγραφέα να τσαλακώνει εκνευρισμένος το ένα χαρτί μετά το άλλο γιατί δεν τον ικανοποιούν αυτά που έγραψε.

Είναι πολλές φορές τρομακτικό να αντιμετωπίζεις το λευκό χαρτί και να μην ξέρεις πως να αρχίσεις.

Γι’ αυτό ετοιμάσαμε ένα σύνολο οδηγιών οι οποίες θα σας κατευθύνουν ώστε να συγγράψετε καλογραμμένα και ελκυστικά κείμενα για το website σας.

Τα κείμενα είναι καλογραμμένα όταν δεν έχουν τυπογραφικά και συντακτικά λάθη ενώ είναι ελκυστικά όταν επιτυγχάνουν, πρώτον να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του αναγνώστη και δεύτερον να γίνει κατανοητό το περιεχόμενό τους.


1. Στρατηγική

Πριν πιάσετε μολύβι και χαρτί ή το πληκτρολόγιο και το ποντίκι, ξεκαθαρίστε το ύφος και τους στόχους είτε γράφετε τα κείμενα του website, είτε του newsletter είτε του post για το facebook.

Θα είναι το ύφος ανάλαφρο και χιουμοριστικό, θα είναι σοβαρό ή μήπως θα είναι ενημερωτικό. Ενίοτε είναι απαραίτητο να λάβετε υπόψιν σας την γενικότερη επικαιρότητα, τις πολιτιστικές αξίες, ακόμη και την κονωνική πολιτική και οικονομική συγκυρία.


2. Σχέδιο

Η συγγραφή διαδικτυακών κειμένων δεν είναι άμοιρη του χρόνου. Τα κείμενα πρέπει να καταχωρηθούν στις ιστοσελίδες. Το post να εμφανιστεί σε μία συγκεκριμένη ημερομηνία και το email να σταλεί άμεσα.

Σ’ αυτό το θέμα θα σας βοηθήσει πολύ το online ημερολόγιο που υπάρχει στον υπολογιστή σας.

Εν συνεχεία για να σχηματίσετε τον σκελετό του κειμένου σημειώστε τα ερωτήματα που θα καλύψει το κείμενο καθώς και τις πληροφορίες που θα συγκεντρώσετε από την αναζήτηση σας ή τις απαντήσεις που θα σας δώσουν τα άτομα από τα οποία θα λάβετε εξειδικευμένες πληροφορίες.

Τώρα πλέον έχετε το υλικό για να ορίσετε κάθε παράγραφο του κειμένου σας.


3. Το κοινό

Το κείμενο δεν απευθύνεται στο εαυτό σας.

Χρησιμοποιήστε εύκολη γλώσσα όταν απευθύνεστε στους καταναλωτές και σοβαρή γλώσσα για τους επαγγελματίες.

Πόσες φορές σας έτυχε να διαβάσετε ένα κείμενο και να σας προκύψουν ερωτηματικά;

Και ενώ υιοθετείτε διαφορετικό ύφος ανάλογα με το κοινό που απευθύνεστε, σε όλες τις περιπτώσεις υπάρχει ένα κοινό στοιχείο:

ο χρόνος

Καθημερινά στις ιστοσελίδες, στα email, στα social media βομβαρδιζόμαστε από εκατοντάδες ή και χιλιάδες εικόνες, video και κείμενα.

Επομένως ο πολυάσχολος σημερινός άνθρωπος δεν διαθέτει τον χρόνο να διαβάσει ένα πολυσέλιδο άρθρο σας.

Είναι φρόνιμο να περιορίζετε τα κείμενά σας στα απολύτως απαραίτητα.


4. Επιλέξτε ύφος

Τα κείμενα που γράφετε δεν αντικατοπτρίζουν εσάς προσωπικά αλλά την επιχείρησή σας.

Ορίστε  το ύφος που ταιριάζει στο κοινό σας και διατηρήστε το σε όλα τα κείμενα των ιστοσελίδων του website.


5.Γίνετε κατανοητοί

Πολλοί όταν γράφουν παρασύρονται και προσπαθούν να εμπλουτίσουν τα κείμενα με το πλούσιο λεξιλόγιο που διαθέτουν ή πλατειάζουν και ξεφεύγουν από το στόχο.

Θυμηθείτε ότι αυτά που γράφετε έχουν στόχο την κατανόηση του μηνύματος από μέρος του αναγνώστη.


6. Κάντε διάλειμμα

Πιθανότατα θα πιάσετε μια φορά το μολύβι ή το πληκτρολόγιο για να προσθέσετε μια παράγραφο σε μια ιστοσελίδα ή για να γράψετε το κείμενο ενός post στο facebook.

Όμως για τα μεγαλύτερα κείμενα καλόν είναι να κάνετε ένα διάλειμμα.

Μετά την ανάπαυλα, που μπορεί να είναι και την επόμενη μέρα, έχετε την δυνατότητα να αξιολογήσετε το υπάρχον κείμενο ως αναγνώστης και όχι ως συγγραφέας.


7. Το λιγότερο είναι περισσότερο

Αν σε μία παράγραφο αναπτύξετε το θέμα σας μην προχωράτε σε δεύτερη.

Όντως υπάρχει η τάση να γεμίζουμε σελίδες ή χρόνο στο video, όμως οι μελέτες καταδεικνύουν ότι ο πλατιασμός φέρει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά και μάλιστα ο αναγνώστης τελικά δεν συγκρατεί το μήνυμα.


Αν ρίχνετε μια ματιά σε αυτά τα επτά σημεία, όταν γράφετε, μέχρι να σας γίνουν δεύτερη φύση, τότε είναι βέβαιο ότι τα κείμενά σας θα είναι πολύ καλύτερα.