Ηθικοί κανόνες στο μάρκετινγκ του διαδικτύου

Ηθικοί κανόνες στο μάρκετινγκ του διαδικτύου

Βιώνουμε την έκρηξη της τεχνολογικής επανάστασης στο διαδίκτυο και στην τεχνητή νοημοσύνη. Οι μεγάλες εταιρίες έχουν δημουργήσει εργαλεία μέσω των οποίων αυττές αλλά και οι διαφημιστές “βομβαρδίζουν” τους χρήστες με διαφημίσεις.

Επισκέπτεται ο χρήστης μία ιστοσελίδα οινοποιείου και την άλλη μέρα γεμίζει με διαφημίσεις από online κάβες.

Αναζητά ξενοδοχείο για ένα τριήμερο και φορτώνεται με δεκάδες διαφιμήσεις ευκαιριών και εκπτώσεων με δωρεάν επιπλέον διανυκτέρευση.

Κάνει το λάθος να αποδεχτεί newsletter από petshop γιατί είναι φιλόζωος και λαμβάνει ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ προτάσεις για την αγορά προϊόντων.


Ψηφιακή παρενόχληση

Εμείς στην Infodesign όλες αυτές τις πρακτικές δεν τις θεωρούμε διαφήμηση ή προώθηση άλλά παρενόχληση.

Θα δεχόταν ποτέ κανείς να τοποθετήση σπίτι του ένα πομπό ώστε να ειδοποιείται μια μεγάλη ή και μικρότερη εταιρία για τις ανάγκες του;

Αυτό ακριβώς γίνεται στο διαδίκτυο με τα cookies, τα pixels, analytis και τα υπόλοιπα εργαλεία που εγκαθίστωνται και λειτουργούν υποτιθέμενα προς όφελος των χρηστών/καταναλωτών.

Ανάπτυξη σχέσεων

Στον αντίποδα του επιθετικού μάρκετιγκ υπάρχει η ανάπτυξη σχέσεων της επιχείρησης με τους πελάτες της. Και μάλιστα σχέσεις προσωπικές γιατί αυτό είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό του διαδικτύου.

Ένας καθηγητής του πανεπιστημίου UCLA ονόμασε τη νοοτροπί του χρήστη “νοοτροπία της πυτζάμας” γιατί έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί με το smartphone ή laptop στο σπίτι του από την πολυθρόνα, τη βεράντα, το κρεβάτι ή ακόμη και από το μπάνιο, φορώντας πυτζάμες και παντόφλες.

Αυτός λοιπόν ο χρήστης επιλέγει εκείνη τη στιγμή το θέμα για το οποίο επιθυμεί ή χρειάζεται πληροφορίες, και αν αναζητήσει επικοινωνία μέσω e-mail, messenger ή chat, έχει την απαίτηση να λάβη άμμεσα απάντηση. Όπως ακριβώς συμβαίνει όταν καλεί ένα φιλικό πρόσωπο.

Επιλέγοντας το περιεχόμενο που εξυπηρετεί τις ανάγκες του χρήστη και αναπτύσσοντας επικοινωνία μαζί του μέσω των sosial media η ακόμα και τηλεφωνικά χτίζεται μια πελατεία που αναγνωρίζει την επιχείρηση και επιλέγει τα προϊόντα / υπηρεσίες που αυτή προσφέρει.